Småbarn

BLir just nu inte klok på lillgrisen, i går var han vaken nästan hela dagen (sov 45 min på dagen) och somnade inte förrän 01:44 (man kan ju säga 00:44 också). Där kan jag ju även tillägga att natten innan sov han inte sådär jättebra heller. När han väl somnade sov han till 06:45 (05:45), sedan slumrade han 20 min till. Nu sover han igen, ute i vagnen. Hoppas han tar och sover ett tag nu.

JAg skulle så gärna vilja ta en dusch, men jag är så fjantig och är rädd att han ska vakna och ligga och skrika. Jag hoppas hans far kommer hem snart så han kan ha lite koll så jag får duscha.

Men jag kan ju skatta mig lycklig att när han inte vill sova så ligger han bara och pratar eller så vill han äta, det är inte så att han gallskriker. Han börjar gnälla när han är lite uttråkad, eller vill äta, så jag ska ju inte klaga. Men sådana här nätter vill jag bara skjuta mig själv, för jag är så förbannat trött. Men det är ju bara att titta på det lilla livet och han fyrar av världens leende och "pratar" lite så är ju irritationen som bortblåst. Jag måste tänka på de som har kolikbarn, där barnet bara skriker i tid och otid, så det är inte så synd om mig.

Nu måste jag äta lite lunch tror jag, fast jag åt en sådan stadig frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0