Ny morgon

Torsdag morgon, lillagris ligger och sover, igen. Kors i taket, han som sover så sällan. Varför skrev jag det, verkar som han vaknar, det låter lite från honom. Jag kan inte förstå varför han sover så lite dagtid, ca två timmar per dag och han är bara 8 veckor. Det händer ibland att han kan ta ett längre sovpass, men ytterst sällan. Ibland kan han sova nästan en hel dag, det är som att han tar igen all sömn han gått miste om under veckan. Nätterna funkar hyfsat iaf, vaknar två gånger ungefär samma tid. Fast han har inte tyckt om att sova i sin säng, men förra veckan somnade han ganska tidigt (före tio) då kunde man lägga honom i sängen. Nu har han återgått till det gamla vanliga och ska äta innan han somnar när vi går och lägger oss. Så idag ska vi börja med lite tillägg, det känns som att han inte blir nöjd av min mjölk. Ett kvällsmål ska vi börja med, sedan kanske ett mitt på dagen så han kan sova en stund då med. Vill att han ska sova länge på dagen, helst i vagnen så man kan gå långa promenader. Nu tycker han inte att det är så kul vissa dagar.

Nu har mistluren vaknat, bäst att hämta honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0