Äntligen fredag

Precis som rubriken lyder äntligen fredag och herr gris ska vara hemma i helgen, så det blir mys för hela slanten.

Annars har jag fullt upp, vad nu det kan vara. Jag gör inte så mycket om dagarna mer än att utfodra lillagris. Nu har han börjat få andra vanor och rutiner, han sover på dagarna (peppar peppar). Han har inte gjort det tidgare, bara när han var några veckor, sedan har han somnat i min famn när jag ammat honom. Har jag då lagt ner honom har han vaknat med vilda protester efter 5-10 minuter. Så nu hoppas jag att detta håller i sig. Man hinner med lite mer på dagarna då, som igår till exempel så kunde jag städa och det var så skönt. Det är ju nästan riktigt kul att städa. Idag har jag hunnit duschat och grejat lite, det har jag inte kunnat göra förut för då åt han konstant hela tiden, nästan. Men han blir ju större han med, och lite rutiner efter två månader tackar jag inte nej till.

Har fått hem PoP overallen också, den såg fin ut. Nu ligger den i tvättmaskinen. Har ju fått låna lite fleecekläder av min kusin, bla en overall från timberland som han kan ha nu. Men den kändes så tunn, det får nog bli en bilåkar overall.

Nä, nu ska jag käka lunch och dricka kaffe, kanske tända några ljus också för att få till fredagsmyskänslan. Det är så ruggit och mörkt idag, regnet öser ner. Hade tänkt att putsa fönster idag, men det får bli någon annan dag (om jag hinner innan snön kommer).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0