Ojojoj

Tiden rusar iväg och jag har haft fullt upp och har inte bloggat något på länge.
1:a december idag och nedräkningen till julafton har börjat. När ska jag köpa julklappar? Vet inte om det kommer att bli av överhuvudtaget.

Men under den här tiden som gått har jag hunnit fylla år och gjort advent i huset. Har även vaccinerat mig mot grissjukan. Vet inte riktigt om det hänt så mycket mer.

Igår bakade jag lussebullar för första gången i mitt liv och de vart helt ok. Lite små men goda. Det vart lite knas med jäsningen, när degen jäst klart och jag skulle börja baka vaknade lilleman. Så degen fick jäsa en timme i stället för en halv som är meningen. DÅ jäste inte bullarna sedan som de skulle, men men som sagt det är väl ändå smaken som räknas. Kanske att jag hinner med att baka en omgång till sedan...

Nu ska jag ställa mig och stryka och rensa ur lillemans garderob. Han växer ju så det knakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0